• ПН-ПТ. з 09:00-18:00

Чому двигун "троїть" і що з цим робити?

Дата публікації:

Проблема нестабільної роботи мотора знайома багатьом автовласникам. Вираз «троїть двигун» увійшов у побут досить давно, коли транспортні засоби оснащувалися переважно чотирициліндровими ДВС. Він означав, що з чотирьох циліндрів один не працює, а трьом, що залишилися, доводиться «віддуватися» за нього. Сьогодні цей термін використовується для всіх нестабільно працюючих двигунів.

Якщо мотор троїть, це обумовлено порушенням процесу згоряння паливо-повітряної суміші. Як правило, це пов'язано з відсутністю займання бензину або його неповним згорянням. Зазвичай силовий агрегат троїть при роботі не тільки на підвищених обертах, але і на холостому ходу, в нормальному режимі їзди. Якщо ви знаєте, що відбувається з мотором в цей момент, то зможете запобігти більш серйозних несправностей агрегату.

Основні ознаки

Зниження потужності двигуна — одна з основних, але не єдина ознака проблеми. При зменшенні продуктивності потрібно зайнятися діагностикою агрегату, перевірити його стан і роботу в різних режимах. ДВС вібрує завжди, оскільки всередині проходять різні термічні і механічні процеси. Однак якщо двигун троїть, то вібрація багаторазово посилюється. Автомобіліст, який звик до свого транспортного засобу, відразу помітить нестабільну роботу мотора.

Ознаки такі:

  • агрегат вібрує постійно, незалежно від режиму функціонування ДВС;
  • двигун троїть іноді;
  • нестабільна робота ДВС проявляється на холостому ходу, на «гарячу» або саме на «холодну»;
  • вібрація з'являється при функціонуванні агрегату в умовах підвищених навантажень.

Якщо ДВС троїть не завжди, проблема може супроводжуватися труднощами з запуском агрегату. При несвоєчасному усуненні причини деталі двигуна зношуються значно швидше. В непрацюючий циліндр продовжує передаватися паливо, в результаті чого збільшується витрата пального. Бензин змиває масло з його стінок, одночасно розріджуючи мастило в картері. В результаті відбувається передчасний знос агрегату, з'являються задири. У деяких випадках можливе займання парів бензину.

Основні причини проблеми

В роботі двигуна все взаємопов'язане. Якщо агрегат починає троїти і працювати нестабільно, проблема полягає в порушенні динаміки поршневої частини. В результаті це призводить і до посилених вібрацій.

Чому троїть двигун:

  1. Бензин подається в камери силового агрегату нижче або вище нормованого обсягу. У першому випадку мотор троїть в результаті нестачі пального. Якщо пального більше в камерах згоряння, ніж потрібно, мотор буде троїти при вичавлюванні педалі газу. Відповідно, в результаті нестачі кисню паливо-повітряна суміш буде більш збідненою.
  2. У камери подається або недостатньо, або занадто багато повітря. У першому випадку нестабільна робота ДВС проявляється при його пуску на «холодну». У такій ситуації агрегату потрібно більше палива для початку функціонування, при цьому в результаті дефіциту повітря бензин до кінця не згорає. У разі надлишку кисню частина пального буде йти через вихлопну систему, створюючи шкідливі хімічні сполуки з іншими елементами. Відповідно, нестабільна робота двигуна спостерігається на «гарячу».
  3. Збої у функціонуванні системи запалювання. Як правило, це обумовлено неправильно вибраним параметром. Якщо запалювання раннє, паливо-повітряна суміш не потрапляє в камеру, а якщо пізніше — вона йде в вихлопну систему. Так чи інакше, її займання відсутнє. В результаті двигун троїть і на мінімальних обертах.
  4. Збої компресії. У разі невідповідності цієї характеристики нормованим значенням конструктивні деталі ДВС зношуються швидше. В результаті агрегат починає троїти постійно, незалежно від режиму роботи і кількості оборотів.

У будь-якому випадку причини обумовлені збоями при формуванні паливо-повітряної суміші або неправильно налаштованою системою запалювання. Для визначення проблеми потрібна діагностика.

Мотор троїть не завжди: шукаємо причину в роботі запалювання

Якщо мотор троїть не постійно, а періодично, це може бути пов'язано з неполадками в роботі запалювання. Нестабільність роботи агрегату іноді обумовлена ​​пробоєм однієї свічки, яка в результаті несправності не може запалити суміш.

Якщо на електроді свічки запалювання утворився нагар, це може бути обумовлено наступними причинами:

  • тривала робота ДВС на холостому ходу;
  • неправильна компресія в циліндрах, яка не відповідає нормованим параметрам;
  • збої системи ГРМ;
  • засмічення форсунок інжектора;
  • збої кисневого датчика (лямбда-зонда) або обрив в ланцюзі його підключення.

Якщо проблема дійсно пов'язана з нагаром, то його потрібно просто видалити з електрода свічки. Якщо є механічні пошкодження на наконечниках, використання деталей не рекомендується. Замініть свічки, а якщо і це не допомогло, то потрібно шукати причину в несправності інших елементів системи запалювання.

Перевірте роботу високовольтних проводів. На практиці пошкодження навіть одного з них може викликати складності у функціонуванні ДВС. Високовольтні дроти оснащуються гумовою ізоляцією, яка при тривалому використанні зношується і може пересохнути. Для діагностики стану бронепровода потрібен мультиметр. Залежно від двигуна, показання тестера можуть відрізнятися, але вони не повинні бути вище 20 кОм. Якщо у одного з проводів отриманий результат нижче, ніж у інших, це говорить про наявність пробою. Даний кабель підлягає заміні.

Крім того, якщо свічки витягувалися для заміни або діагностики, при подальшій установці деталей дроти могли бути підключені неправильно. На ізоляції кожного з них є маркування, що вказує на номер циліндра, для якого призначений кабель. Якщо підключення правильне, але двигун все одно троїть, потрібно перевіряти модуль запалювання.

Двигун автомобіля може бути оснащений індивідуальними котушками для кожної окремої свічки. В такому випадку нестабільна робота агрегату буде проявлятися при високому навантаженні. Нестабільність однієї з котушок призводить до збоїв камери згоряння. Діагностика проводиться таким чином:

  1. Свічка витягується з посадкового місця, але не відключається від проводу.
  2. Виріб кладеться наконечником або електродом до «маси» (головки блоку циліндрів або кузова автомобіля).
  3. Проводиться запуск двигуна. Якщо мотор не заводиться, потрібно покрутити колінвал. У цей момент необхідно стежити за свічкою. Якщо вона, а також високовольтна котушка, в робочому стані, між електродом і «масою» буде проскакувати іскра. При її відсутності проводиться діагностика як свічки, так і дроту, а також котушки.

Іноді мотор троїть через несправний комутатор запалювання. Він не так часто виходить з ладу, а його діагностика полягає в перевірці сили іскри при спробі запуску двигуна.

Діагностика паливної системи

Перевірка паливної апаратури потрібна, якщо двигун троїть при розгоні автомобіля. В даному випадку бензин не надходить в камери в необхідному обсязі.

Причини проблеми можуть бути наступними:

  • неполадки у функціонуванні інжектора, що за фактом відбувається не так часто;
  • використання низькоякісного бензину або додаткових присадок для очищення паливної системи;
  • забруднення форсунок і зменшення їх пропускної спроможності;
  • пошкодження або замикання електричного кола живлення двигуна.

Щоб самостійно перевірити паливну апаратуру, необхідно протестувати цілісність ланцюгів інжектора і провести очищення компонентів всієї системи. Також переконайтеся в якості з'єднання заземлення або «маси» з корпусом авто. При ненадійному підключенні контакт може пропадати під час їзди по дорозі з ямами. В цілому це відбивається на функціонуванні двигуна.

https://avtodvigateli.com/wp-content/uploads/2017/02/dvigatel-troit-na-goryachuyu_1.jpg

Неправильна подача повітря

Якщо двигун троїть, як правило, це обумовлено надлишковою подачею повітря. Причину потрібно шукати в порушенні герметичності і підсосі повітря агрегатом. В кінцевому рахунку в складі отриманої суміші, яка надходить в камери згоряння двигуна, спостерігається надлишок кисню. Цей момент не враховує ЕБУ, відповідно, подача палива проводиться в нормованій кількості. Пропорції порушуються, і двигун починає троїти.

Діагностика герметичності виконується наступним чином:

  1. Магістраль пуску повітря, яка знаходиться поруч з повітряним фільтром, перекривається.
  2. Проводиться підкачка тиску в 1/2 атмосфери. Якщо герметичність системи порушена, повинен з'явитися звук шипіння. В такому випадку вам потрібно знайти і усунути проблему витоку, оскільки саме тут відбувається підсос повітря.

Якщо при діагностиці витік не виявлено, це свідчить про герметичність системи. При нестачі повітря в робочій камері проблему слід шукати в засміченні повітрофільтру. Забруднення очищувача призводить до зменшення пропускної здатності. Повітряний фільтр потрібно демонтувати на працюючому двигуні. Якщо після зняття агрегат перестав троїти, це вказує на брак кисню і засміченість фільтруючого пристрою.

У разі, коли очищувач не забруднений і справно виконує свої функції, діагностується робота дросельної заслінки. Можливо, пропускна здатність цього вузла також мінімальна. Зазвичай це відбувається при засміченні, тому заслінку потрібно промити. Очищення повинне здійснюватися при кожному техобслуговуванні автомобіля.

https://oiler.ua/media/wysiwyg/blog-img/troit_dvigatel_1.jpg

Недостатня компресія: усуваємо причину

У ситуаціях, коли паливо-повітряна суміш не стискається до необхідного значення, концентрація парів палива буде недостатньою для загоряння. Проблема може полягати в заляганні поршневих кілець. В результаті утворення відкладень вони прилипають до борозенок поршня, таким чином порушуючи герметичність. При такті стиснення частина суміші буде просочуватися через зазори. В результаті знижується компресія, бензин не запалюється, а двигун троїть.

Що стосується дизельних моторів, то в них загоряння суміші відбувається в момент стиснення повітря від високої температури. При недостатній компресії займання неможливе. В даному випадку важливу роль відіграє якість розпилення дизеля. Якщо ТНВД (насос) або форсунки не відповідають нормованим параметрам, пальне буде розподілятися нерівномірно. Навіть при якісній компресії це порушить роботу одного з циліндрів.

У продажу можна знайти спеціальні присадки, які допоможуть видалити відкладення на початкових етапах. Такі засоби додаються в масло. Присадки не порушують функціональність ДВС і не змінюють склад мастила. Видаливши забруднення, можна домогтися більш якісної роботи клапанів, але тільки за умови, що випадок не запущений. Коли на циліндрах є вироблення, хімія не допоможе.

Комп'ютерна діагностика

Перевірка за допомогою сканера або комп'ютера дозволить знайти проблеми в роботі датчиків. Якщо двигун троїть, несправний може бути контролер положення заслінки, кисневий регулятор і т. д. За допомогою комп'ютерної діагностики можна визначити відхилення від нормованих показників.

Алгоритм перевірки наступний:

  1. Сканер або комп'ютер підключається до діагностичного роз'єму. Його розташування залежить від конкретної марки авто. Роз'єм може перебувати під попільничкою, за бардачком, поруч з блоком запобіжників, в спеціальному відсіку за центральною консоллю і т. д. Місце розташування уточнюйте в сервісному керівництві. Якщо це ноутбук, то для підключення використовується спеціальний адаптер.
  2. Запуск програми діагностики. Може знадобитися включення запалювання.
  3. Програма починає процес перевірки. Дані про несправності виводяться на дисплеї сканера або ноутбука у вигляді кодів помилок. Для кожної марки авто розшифровка комбінацій індивідуальна.

На основі отриманих даних виконується ремонт. Комп'ютерну діагностику краще довірити професіоналам.

Про що потрібно знати при перевезенні бензину та іншого палива в автомобілі
Попередня
Про що потрібно знати при перевезенні бензину та іншого палива в автомобілі
Вода в бензобаку: ознаки, симптоми, наслідки
Наступна
Вода в бензобаку: ознаки, симптоми, наслідки