• ПН-ПТ. з 09:00-18:00

Докладний огляд в статті на сайті branel.com.ua.

Дата публікації:

Помітили, що двигун почав «їсти» занадто багато мастила – не зволікайте, одразу звертайтеся до автосервісу. Це вказує на серйозні проблеми з мотором, і якщо вчасно їх не розв’язати, то доведеться розщедритися на дорогий ремонт силового агрегату. Щоб зрозуміти, у чому полягає небезпека цього явища, варто вивчити поширені причини збільшення витрат мастила. Основних їх три.

Показники правильної витрати

Щоб розуміти, коли двигун починає «їсти» надмірно багато мастила, варто спершу дізнатися норму його споживання.

Так, нові бензинові ДВЗ повинні витрачати від 50 до 250 г/10 тис. км. Двигуни з природним зносом споживають до 1000 г мастила на цей же пробіг. Зношені силові агрегати – до 5 л/10 тис. км. Однак живуть такі мотори в буквальному сенсі на межі ремонту.

Поширені проблеми

Подача мастила до деталей, що труться, – це характерний процес, передбачений конструкцією двигуна. Ця рідина знижує швидкість зносу деталей, тим самим продовжуючи експлуатаційний ресурс мотора. Однак бувають ситуації, коли витрата мастила зростає. Відразу скажемо, що це погано. Надлишок мастильного матеріалу в умовах падіння тиску призводить до того, що механізм відмовляється працювати, зважаючи на моментальний перегрів пари, що треться, через що спостерігається розширення металу, а це призводить до блокування вузла.

Якщо говорити про причини, які призводять до перевитрат, то така ситуація обумовлена ​​трьома основними природними факторами:

  1. Зношеною циліндрово-поршневою групою.
  2. Перевищенням витрати мастила на охолодження.
  3. Відпрацьованим ресурсом клапанів.

Розберемо детальніше кожну ситуацію, щоб розуміти, чим обумовлена підвищена витрата мастила.

Чому зростає споживання при зносі ЦПГ

Коли експлуатаційний ресурс циліндро-поршневої групи добігає кінця, то зазор між стінками та масляними кільцями стає більше. Через це мастило не зганяється повністю, частина осідає всередині механізму. Звідти масло потрапляє до камери згоряння, чим і обумовлене рясне виділення чорних вихлопних газів.

Іншими словами, якщо авто почало видавати густий та темний дим, це означає, що двигун порядком зношений і час перевірити циліндро-поршневу групу.

Споживання масла на охолодження

Будь-який ДВЗ споживає мастильний матеріал, навіть якщо він новий і чітко налагоджений. Обумовлене таке явище специфікою конструкції силового агрегату.

Наприклад, у турбінних моторах температура камери згоряння дуже висока. Часом її навіть необхідно знижувати, використовуючи різні підходи. Одним із найбільш поширених методів є розприскування мастила на тильну поверхню головки поршня через форсунки. Рідина в умовах впливу високих температур швидко вигорає, тим самим зростає її витрата.

Чому при зносі клапанів зростає споживання

Зрозуміти, що причина зрослої витрати саме в цьому явищі, теж можна за чорним вихлопом. При зносі пари деталей «клапан + напрямна клапана» збільшується люфт у місці посадки вузла. З цієї причини розбивається сальникове ущільнення, через що мастило потрапляє відразу до камери згоряння. Як наслідок – підвищена витрата рідини та густий темний вихлоп.

Несправності, внаслідок яких зростає споживання мастила

Крім перерахованих природних факторів, на підвищення витрати мастила впливають також і деякі несправності. Серед основних:

  1. Знос ущільнювачів. Якщо прокладки або сальники відслужили свій термін, то вони починають пропускати мастило. Помітили збільшення витрати? Перевірте чи немає під авто мастильної плями. Якщо є, то варто якомога швидше змінити ущільнювачі.
  2. Вихід з ладу клапана картерних газів. Дуже важливо підтримувати оптимальний рівень тиску, щоб забезпечити коректне функціонування поршневих кілець. Цей процес регулює перепускний клапан. Коли він виходить з ладу, то тиск відразу стає вище або нижче номінального, через що поршневі кільця вже не можуть нормально очищати стінки. Відповідно, така ситуація призводить до підвищення витрат мастила на угар. До того ж ця неполадка може стати причиною видавлювання сальників з наступною деформацією ущільнювача.
  3. Проблеми з валом турбіни. Якщо підвищення витрати помічено при турбірованому моторі, то відразу потрібно перевірити цей вузол. У випадках, коли відстань між валом і ложем збільшена, мастило потрапляє на турбінне колесо й до насоса. Звідти воно протікає до камери згоряння, а потім виходить у вигляді чорного гару з вихлопної труби.
  4. Порушення в роботі теплообмінника. У сучасних двигунах (особливо в потужних) ця деталь забезпечує підтримку нормальної температури мастила. Завдяки цьому силовий агрегат функціонує в одному режимі, що призводить до зниження напруги між запчастинами, які труться. Однак якщо в теплообміннику герметичність порушена, то моторне мастило протікає до антифризу. Тому не тільки знижується рівень рідини, але й утворюється особлива емульсія в охолоджувальній системі. Далі експлуатувати автомобіль в принципі не можна.

Відразу важливо відзначити одну деталь – самостійно визначити точну причину підвищення витрати мастильної рідини дуже непросто, а часто навіть марно, оскільки в будь-якому разі потрібно відразу її усувати. Краще звернутися до автосервісу, за перших же підозр у тому, що мотор «їсть» надмірно багато мастила, або при виявленні патьоків. У СТО виконають діагностику, точно визначать несправність й оперативно її усунуть. Зволікати не можна, інакше проблеми з мотором, що стали причиною підвищеного споживання мастила, можуть призвести до необхідності робити капремонт ДВЗ.

Які присадки додають в бензин
Попередня
Які присадки додають в бензин
Ключові ознаки зносу шин
Наступна
Ключові ознаки зносу шин