• ПН-ПТ. з 09:00-18:00

Що робити, якщо залив поганий бензин

Дата публікації:

Питання якості палива на вітчизняних заправках стоїть гостро. Далеко не всі АЗС пропонують якісний продукт. Найчастіше для отримання більш високого прибутку бензин на автозаправних станціях розбавляється неякісним паливом або в його склад додаються присадки. Регулярна заправка авто пальним, що не відповідає нормам і вимогам виробника, може призвести до сумних наслідків. У цій статті розберемо, що робити, якщо залив поганий бензин, і що з цього слідує.

Як визначити якісне паливо на око

Потрібна прозора скляна тара, оскільки наливати в пластикові пляшки на АЗС не люблять. Якщо паливо якісне, воно буде практично безбарвним, з блакитним або блідо-жовтим відтінком. Червоний відлив може свідчити про те, що в складі є ферроцени. Це металовмісні присадки, які залишають наліт на свічках. Але це не найсерйозніша проблема, оскільки відкладення можуть осідати на внутрішніх стінках мотора.

Якщо паливо має яскраво виражений запах, а його колір насичений жовтий, це говорить про надлишок в складі добавок для підвищення октанового числа. Присадки, що роблять з бензину А-80 більш якісний А-92, забруднюють мотор.

На жаль, визначити інші проблеми візуально не вийде, а їх більш ніж достатньо:

  • розчинені в бензині смоли;
  • мінімальне октанове число, що призводить до детонації двигуна;
  • сірка або вода в складі;
  • канцерогенний бензол і т. д.

Найстрашніше, що можна зустріти в складі палива, — метанол. За чинним технічним регламентом його використання заборонене. Але в деяких зразках обсяг метанолу може скласти до 30%. Таке паливо швидко ламає каталізатор і лямбда-зонд.

Заправився неякісним бензином: як визначити проблему

Основні ознаки того, що залите паливо не підходить автомобілю:

  1. Двигун став запускатися невпевнено. Стартер крутиться довше, без займання паливо-повітряної суміші.
  2. Нестабільна робота силового агрегату на холостих обертах. Якщо двигун троїть, вібрує, а його обороти плавають (то збільшуються, то падають), це вказує на низьку якість пального.
  3. Поява індикатора Check на панелі приладів. Подальша діагностика може показати помилки датчиків кисню, детонації або каталізаторів.
  4. Зниження потужності. При їзді вгору мотор не тягне, виникають «провали». Іноді вирішити проблему дозволяє перемикання на знижену передачу.
  5. Збільшення витрати палива.

Мотор, як правило, не може розвинути необхідну потужність через розведення пального метанолом. Метиловий спирт — один із способів збільшити октанове число. Теплотворність метанолу, як правило, в два рази менше, в порівнянні з бензином. Через це ДВЗ не розвиває необхідну потужність, але це не найбільша проблема. Якщо лямбда-зонд фіксує надлишок газу, він визначає паливно-повітряну суміш як збіднену, відповідно, ЕБУ підвищує витрату пального. Оскільки надлишки бензину згоріти в циліндрах до кінця не можуть, залишки вилітають через глушник, руйнуючи каталізатор.

Не завжди ознаки заправки поганого бензину проявляються відразу. Можливий і так званий відкладений ефект:

  1. Скупчення відкладень всередині мотора. Смола, що розчиняється в пальному, сприяє скупченню нагару в ДВЗ. Це відбувається повільно, але впевнено. В результаті паливна система забруднюється, поршневі кільця залипають, клапани зависають.
  2. Поява відкладень — результат присадок у складі. Свинцеві, марганцеві та залізні з'єднання осідають в моторі. Згодом це призводить до несправності кисневого контролера і каталізатора.
  3. Скупчення води в бензині. Оскільки волога не змішується з горючою речовиною, вона буде осідати на дні бензобака і в фільтрі. Поки на вулиці тепло, це не небезпечно, але як тільки температура опуститься нижче нуля, замерзла вода може перекрити подачу бензину.

Свічки запалювання приймають перший удар на себе, тому регулярно їх контролюйте. Поява нальоту червонуватого відтінку вказує на необхідність заміни.

Як виправити проблему?

Залив поганий бензин, що робити? З таким питанням хоч раз в житті стикається більшість автолюбителів. Єдиний ефективний спосіб — повністю злити неякісне пальне і залити хороше паливо. Але цей варіант не завжди здійсненний. Як правило, вирішувати проблему необхідно на місці, без поїздок на СТО і демонтажу паливного бака.

Якщо в автомобіль був заправлений невеликий обсяг неякісного пального, то для того, щоб позбутися від детонації, можна спробувати додати хороше паливо. Поганий бензин 92-ї марки розмішайте 95-м, в результаті чого октанове число збільшиться. Якщо ви відразу заправили повний бак неякісним пальним, можна спробувати вирішити проблему за допомогою присадок — октан-коректорів. Якісна добавка може збільшити октанове число на кілька одиниць.

Кілька рекомендацій, які допоможуть зрозуміти, що робити, якщо заправився поганим бензином:

  1. Коли в баку накопичується вода, позбутися її можна за допомогою спеціального нейтралізатора. Але використовувати засіб можна тільки при плюсовій температурі повітря.
  2. При наявності сажі і відкладень на електродах використовуйте очисники паливної системи. Але це більше підходить для профілактики, ніж для вирішення проблеми.

У крайніх випадках доведеться звертатися на СТО. Неякісний бензин зливається, паралельно змінюється фільтр. Паливну систему рекомендується промити. При необхідності поміняйте свічки.

Як знизити ймовірність заправки неякісним пальним

Досить слідувати простим правилам:

  1. Заправляйтеся на перевірених АЗС, краще — до повного бака. Це дозволить уникнути змішування палива від різних виробників, в результаті чого в баку можлива поява осаду.
  2. Враховуйте доглянутість автозаправної станції, стежте, щоб не було недоливу.
  3. Висока ціна — не завжди показник відмінної якості бензину. Але і занадто низька вартість за літр не повинна вас спокушати.
  4. Від заправки пальним з присадками ЕКТО, Ultimate і іншими на дрібних АЗС треба відмовлятися. Немає ніякої впевненості, що «європейське» паливо не готують десь за рогом.
  5. Завжди зберігайте чек. Це може допомогти в разі розгляду справи в суді.

Якщо ви впевнені в якості палива на автозаправній станції, але все одно зіткнулися з проблемою складного запуску двигуна, цілком можливо, що причина полягає в халатності співробітників АЗС. Вони повинні періодично промивати паливні резервуари, в іншому випадку на внутрішніх стінках з'являється бруд і виникають смолисті відкладення, які потім потрапляють до бензобаку. 

Видалення води з бака дизельного авто
Попередня
Видалення води з бака дизельного авто
Все про світлі і темні нафтопродукти
Наступна
Все про світлі і темні нафтопродукти