• ПН-ПТ. з 09:00-18:00

Як правильно визначити рівень мастила в АКПП

Дата публікації:

Автоматична коробка передач досить проста й комфортна у використанні річ. Але навіть їй потрібен хоч і мінімальний, але догляд. Власник може виконувати самостійно невелику кількість процедур з обслуговування транспорту. Однією з таких є перевірка рівня мастила в АКПП (автоматичній коробці передач). Однак такий простий, на перший погляд, процес може викликати безліч питань. Отже, як же правильно заміряти рівень мастильної рідини?

Особливості процесу

Для початку варто розібратися, з якою коробкою передач власник має справу. Самостійно визначити рівень мастила в АКПП можна у класичному «автоматі». Такий вид пристрою відзначається наявністю гідротрансформатора та фрикціона. До різних «роботів» це не відноситься. Нерідко в сучасних машинах індикатор контролю мастила вбудований у бортовий комп'ютер і не змушує автовласника влаштовувати перевірку вручну. У подібного транспорту відсутній щуп, а всю відповідальність за процедуру бере на себе автомобіль.

Важливо! Мастило у «класиці» працює не тільки як робоча рідина. Це також захисне мастило, яке допомагає прибрати всі небажані звуки та дефекти при зміні передачі.

Чому контроль рівня мастила настільки важливий

Як мінімум цінувати такий агрегат, як автоматична коробка передач, варто через високі ціни на ремонтні послуги. Плюс компетентних фахівців, які можуть відремонтувати пристрій, знайти можна далеко не в кожному місті. Тому за АКПП потрібен постійний догляд, а кількість мастильної рідини найбільше впливає на справність «автомата».

Пошкодити АКПП може не тільки недолік рідини, але й занадто високий її рівень. У разі відсутності мастила в коробці передач є ризик спалаху (через процес напівсухого тертя). При надлишку рідина починає пінитися, що може стати причиною буксування.

Багато автолюбителів стверджують, що відхилення від рекомендованих норм дуже рідко викликає подібні «катастрофічні» наслідки. Але все одно нехтувати ними не варто, особливо якщо ці рекомендації були дані фахівцем або автовиробником.

Корисно! При оптимальному рівні догляду та контролю мастила класичний «автомат» прослужить довгі роки, не доставляючи проблем власникові транспорту.

Умови, яких потрібно дотримуватися

Навіть враховуючи всю простоту процедури, автомеханік скаже, що до вимірювання мастила не можна підходити без дотримання низки умов. Причому нерідко список подібних вимог зростає в залежності від виду, терміну експлуатації та марки автомобіля.

Ось низка основних особливостей, про які забувати не варто:

  1. Перше, про що треба пам'ятати, – це тип покриття. Перш ніж почати процедуру, варто переконатися, що транспорт знаходиться на рівній горизонтальній поверхні.
  2. Не варто забувати про температуру. Для плавної роботи коробку слід розігріти до робочих обертів. Найлегше досягти необхідного рівня після 10-20 км їзди. Не варто забувати про градуси двигуна.
  3. Вмикайте кожен режим по черзі, а не всі одразу.
  4. У залежності від марки авто, встановіть транспорт у потрібне положення: P або N.
  5. Після перегляду мануала машини коробку передач слід заглушити або залишити в робочому стані. Якщо її зупиняти, то не більше ніж за 2 хвилини до початку роботи.
  6. Пам'ятайте про правильні умови зберігання та застосування щупа. Після того як витягуєте його з гнізда, витріть і вставте знову. Тільки після цього можна фіксувати рівень рідини на ньому. Мітки Min і Max повинні бути в зоні «Гаряче», або Hot.

Корисно! Щупи нерідко відрізняються один від одного. На них можуть бути різні мітки, починаючи від «Холодне» і «Гаряче» і закінчуючи ATF.

До речі, в зоні Cold знаходиться рідина в непрогрітому стані. Повністю спиратися на цей показник не варто, адже високої точності він не має. На нього можна поглянути, якщо необхідно дізнатися загальний обсяг мастила. Пам'ятайте, що щуп може допомогти з вибором типу підхожої рідини (якщо вона вказана на ньому).

Чи варто брати до уваги пору року

Багато фахівців стверджують, що потрібний результат у процесі перевірки можна отримати тільки в теплу пору року. Правдивість цієї думки полягає в тому, що мастило повинне прогріватися до робочих температур. Весь процес проходить за складним алгоритмом, з урахуванням рівня в'язкості рідини. Якщо знехтувати заводськими рекомендаціями, то мастило може не прогрітися до потрібної температури. Через це не вдасться отримати правильні показники.

Бажано, щоб температура на вулиці була від 10 до 15 ⁰C. Якщо ж вона мінусова, то є великий ризик не дізнатися правильне значення. Тут уже потрібно уважніше придивитися до АКПП, і якщо нічого не трясеться та не гальмує, то причин для паніки немає. Якщо з'явилися проблеми, транспорт слід завезти на «яму» та провести огляд за допомогою фахівця.

Яке значення мастила для автомобіля

Серед автолюбителів популярна думка, що мастило – це майже компонент транспорту, тому про нього слід якомога частіше згадувати. Якщо рідина набуде властивостей, які відрізняються від вихідних, машина може зламатися. Найчастіше причинами поломки є якраз низька якість мастильної суміші або відсутність профілактичного контролю. Тому завжди потрібно уважно дотримуватися інструкції й забезпечити своєчасний захист від несправностей.

Підбиваючи підсумки, зазначимо, що для надійності перевірку рівня мастила варто хоча б іноді проводити на СТО. Якщо такої можливості немає, то дотримуйтеся інструкції та рекомендацій конкретного виробника.

Властивості вихлопних газів
Попередня
Властивості вихлопних газів
Про підсосі повітря в паливну систему дизелів
Наступна
Про підсосі повітря в паливну систему дизелів